2014. június 2.

hétfő

Szeretem a hétfőket. Reggelente persze mindig fáj egy kicsit, de valahogy mindig eltölt az újrakezdés izgalma. Reggel fél 8-kor, amikor munkába indulok, még nagyon csöndes minden, mindenki alszik. A levegő is kellemesen hűvös. Nagyon szeretem a nyári reggeleket. Hétfőnként pedig mindig hamar végzek, és hazafelé elugrom vásárolni. Az utóbbi hetekben mindig ugyanazokat a dolgokat főztem. Semmi kreativitás. Ma viszont kedvem volt gondolkozni, és eszembe jutott sok-sok étel, amikről az utóbbi időben megfeledkeztem. Ma lazacot készítek majd, majonézes, savanyú uborkás, citromos, kapribogyós mártással. Eddig mindig kapribogyó nélkül csináltam, de ma eszembe jutott, hogy az eredeti recept szerint ez is van benne. A héten lesz még curry-s csirke, kolbászos-paradicsomos-bazsalikomos-parmezános tészta és lasange is. A mai ebédem pedig baguette volt, pesuntóval, brievel, rukkolával és azori-szigeteki fügelekvárral. Letagadhatatlan, hogy Molnárilonka ihlette az ebédet. Ja és ez az év legjobb időszaka. Még lehet kapni sárgabarackot és már érik a füge! A képen látható az egyik kedvenc zöld borom, ami egészen pontosan 1,65 €. Iszonyú mázlim van ezzel kapcsolatban is. A borok olcsóak és fantasztikusak. A növényt pedig az egyik betegtől kaptam. Egy bazsalikomféle, ami a portugál vallásos ünnepek kelléke.


A munkahelyet továbbra is nagyon szeretem. Mostanában sokszor volt szabadságon a tútorom, így előfordult, hogy én vittem az előjegyzett rendeléseit is egyedül. Ma például terhesgondozás volt, ami elég nagy mumus, mert sok mindenre kell figyelni. Pontosan ki kell számolni a laborok és az ultrahangok időpontját is. Ma a 15-17 hetes kismamák babáinak a szívhangját is megtaláltam, ami nem annyira egyszerű a mi gyenge készülékünkkel. De persze itt sem fenékig tejfel minden. Az itteni törvények csak a terhesség 10. hetéig engedélyezik az abortuszt. A mai egyik betegünk 2 nappal a 10. hét után szerette volna elvetetni a babát a kórházban, de már nem volt lehetséges. A beteg heroinfüggő, most éppen Metadon programon van. Idén már volt egy abortusza. Próbáltam kiszámolni, hogy hány hetes terhes lehet, mivel nem emlékszik sem az utolsó menstruációra, sem pedig az ultrahang időpontjára  a kórházban. Olyan 15 hetes lehet. Beutaltam a kórházba, mert veszélyeztetett terhes. Csalódott vagyok és szomorú. 

3 megjegyzés:

  1. A poszt elejét olvasva még egy nagy szmájlit akartam ide írni, mert milyen szuper ez, hogy egy fiatal orvosnő Portugáliában olyan ebédet eszik, amit én inspiráltam! Olyan jó lenne összejönni ilyenkor egy ebédre, nem?

    De aztán mégsincs szmájli, mert a poszt végére nincsenek szavak. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó lenne összejönni egy ebédre! Gyere és látogass meg! ;) Ja és július végén 1-2 napig Budapesten leszek!

      Hétfő óta elég nyomott hangulatban vagyok, de valahol jó ez. Azt jelenti, hogy még nem égtem ki. Bár 2 év munka után elég nagy baj lenne, ha már megjelenne a "burnout".

      Törlés
  2. Szegény gyerek! Micsoda sors vár rá, ha élve születik meg!

    VálaszTörlés