2013. november 1.

ázik-fázik

Egyik napról a másikra tél lett. A tél itt 15º-ot jelent. Ma, amikor felébredtem nagyon fáztam. Megnéztem, hogy hány fok van a lakásban, és tényleg jól éreztem. 16º van. Kint is, bent is. Mivel nincsen fűtés, így házi csizmában, pulóverben és vastag köntösben szoktunk itthon lenni. Néha kesztyűt is szoktam húzni, mert a 15º-os lakásban egy idő után elkezd a kezed is fázni. Nem tudom elmondani, hogy mennyire utálom ezt. A következő lakásba szereltetünk fűtést. Van egy német fickó, aki kitalált egy rendszert, és itt él Algarve-ban. Gondolom fázott ő is. Követ használ radiátorként, amit elektromos áram melegít fel éjszaka. Az áramszolgáltatóval lehet valami spéci szerződést kötni, hogy az éjszakai áramfogyasztás olcsóbb legyen. A rendszer egyáltalán nem drága, szóval nekem ez mindenképpen kell. Amikor elkezdtem Portóban élni, folyamatosan beteg voltam, ahogy a lengyelek, németek, belgák és még sorolhatnám is. Igaz ott volt olyan, hogy arra értem haza az esernyőket kifordító viharos esőből, hogy 10º-os a lakás. Persze van hősugárzó, meg olajradiátor, de ezek mind árammal mennek. Amúgy tavaly Portóban sapkában és polár pizsamában aludtam télen, hogy ne legyek állandóan beteg. Mostanra azt hiszem megszoktam a hideget, de megszeretni sosem fogom. Számomra az optimális hőmérséklet lakáson belül a 20-21º. Amióta lehet szabályozni, a szüleim is ezt tartják a panelban. A legrosszabb tényleg az, amikor szakad az eső, iszonyúan fúj a szél, a magas páratartalomtól pedig a csontodig hatol a hideg, és a 10º-ot valójában 5-nek érzed, de nem gondolhatsz arra, hogy nem baj, mindjárt hazaérek a melegbe és de jó lesz. Hazaérsz a jégverembe. Ja és a ruhák száradási sebességéről még nem is beszéltem. Van, hogy egy hét alatt sem száradnak meg.  Itt sincsen kolbászból a kerítés, de én ezeket elfogadom, és továbbra is imádok itt élni.
Selinda nyafogva panaszkodik című rovatunkat hallották.

3 megjegyzés:

  1. Jézusom, rémálomnak hangzik. Kád van legalább, hogy bele tudj ülni egy nagy adag forró vízbe? Az azért segíteni szokott ilyenkor, mert van olyan szint (ez a csontbahatolós) hogy már bármennyi ruhát veszel fel, nem tudsz felmelegedni. És a munkahelyeden sincs fűtés?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van kád, de én nem szeretem áztatni magam sajnos. A kórházban volt fűtés, és itt is lesz, ha tényleg beindul a hideg. Portóban viszont, az ország 2. legnagyobb kórházában, nem volt fűtés. Nagyon durva volt, kabátban ültünk a szakrendelőben. De Portóban az éttermekben is kabátban ettünk. Egyedül a bevásárlóközpontokban fűtenek.

      Törlés