2013. november 2.

factor x

Elkezdtem nézi a portugál X-Faktort. Itt ez az első évad, teljesen új a műsor. Nem indultam nagy elvárásokkal, ugye az otthoni élményekből kiindulva. Csak a comment:com-on szoktam olvasni néha, hogy mi zajlik most otthon, és van egy sanda gyanúm, hogy a c:c-n megfogalmazott kritika sokkal érdekesebb, mint a valóság. Visszatérve a portugálokra, számomra úgy indult ez az egész, hogy vasárnap esti szórakozás, plusz tv-t nézi mindig jó, mert fejlődni lehet vele (természetesen a nyelvtanulásra gondolok). Véleményem a portugál műsorokról itt.

Egyelőre abszolút pozitív csalódás az egész. Most a válogatók mennek, és szinte mindenki hihetetlenül tehetséges. Persze ehhez kell az is, hogy ne rendezzenek évente két tehetségkutatót, mint otthon. Ami nagyon tetszik, hogy kimarad az emberek alázása. Az a pár próbálkozó, aki nem jut tovább, de mégis bekerül az adásba, mind jó arc. Például a helyi nyugdíjas klubot vezető néni, akit mindenki imád, de énekelni nem tud. Viszont több életerő és boldogság van benne, mint sok tizenévesben. Vagy a kamaszfiú, aki szintén nem tud énekelni, de hihetetlen figura, az anyukájával együtt. Plusz valahogy mindenkinek karaktere van. Emlékszem az összes szereplőre. Persze lehet, hogy ez csak a műsorkészítők érdeme.

Jöjjenek az én eddigi kedvenceim. Az abszolút favorit az Azori-szigeteki 16 éves lányka. Imádom az erős portugál tájszólását. Filipe is Azori-szigeteki, ráadásul pont Ponta Delgada-i, mint ez a lány. Filipének már nincsen olyan jellegzetes kiejtése, de a családja nagyon cukin beszél. Szóval ez a lányka elképesztően tehetséges, és cuki, és szerény, és ott ragyog az a "szigetlakóság" a szemében, mint az én Filipémnek.


A másik kedvencem a feka srác Portóból. 


Meg persze vannak olyanok is, mint ő, aki ebből él és háttérénekes. Persze nem rossz, de én jobban szeretem az olyan kis csiszolatlan gyémántokat, mint a szigetlakó lány.


A zsűriről pedig még nem is beszéltem. A kopasz fickónak van egy Grammy-díja, ami szerintem nem rossz. A Sony Portugal elnöke egyébként. A szemüveges faszi, aki engem nagyon emlékeztet Bakács "Settenkedőre", és éppen ezért idegesít is, fesztiválokat szervez. A piros hajú pin-up lány valami hihetetlen jó arc. Sugárzik belőle a kedvesség, a törődés. Imádom. Egyébként egy híres portugál zenekar, a The Gift énekesnője. Eddig csak egy számukat ismertem. Pár napja viszont elkezdtem hallgatni a legújabb albumukat, és nagyon tetszik. Igazi őszi zene. Annak ellenére, hogy az album címe Primavera, azaz tavasz. Lehet velem van a baj.


A műsorvezető srácot láttátok? A csupa mosoly fiúcska. Mekkora cuki már. 

Ui: Ezentúl Filipe nevét "é"-vel írom, ha ragozom, ami helytelen a helyesírási szabályok szerint, pont a kiejtés miatt. Kötôjellel lenne helyes, de annyira "magyartalannak" tűnik, és annyira az agyamra megy, hogy ezentúl egybeírom és kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése