2013. január 31.

ideg-beteg

Az a helyzet, hogy hiába élek itt már több, mint egy éve, sajnos a rossz szokásokat képtelen vagyok levetkôzni. Pont azt szeretem a legjobban a portugálokban, ami belôlem teljesen hiányzik. Ez pedig a lazaság. Felesleges dolgokon nem idegesítik magukat. Én mindenen görcsölök, stresszelek, idegeskedem. Napok óta nem alszom és rémálmaim vannak. Arra kelek éjszaka, hogy ülök az ágyon és Filipe azt kérdezi, hogy mi bajom van. Mindez a csere miatt. Meg amiatt, hogy napokig nem adnak választ. Meg amiatt, hogy bunkók nem kedvesek. Meg amiatt, hogy sokszor nem értem mit mondanak. Tény, hogy ezen az egészen most sok múlott, de akkor sem normális, hogy ennyire ideges legyek. A magyarok szerintem pont emiatt a stresszelés és örlôdés miatt halnak meg sokkal hamarabb, mint a többi európai. Persze van ezer másik faktor is, de nekem meggyôzôdésem, hogy ez az egyik legfontosabb. Fogalmam sincs, hogy mennyi idôre lesz szükségem, hogy mindezt levetkôzzem, de dolgozni fogok az ügyön.

Ma egész nap nagyon rossz kedvem volt. Egyrészt nyomasztott, hogy nem voltak képesek megmondani, hogy maradhatok-e vagy sem, másrészt pedig szomorú voltam, hogy vége a gyakorlatnak és nem maradhatok ezen az osztályon. Az utolsó mûtéten mindent sikeresen végrehajtottam, amit tôlük tanultam. Lélegeztettem, intubáltam, nazogasztrikus szondát helyeztem be, perifériás vénát biztosítottam. Dr. Adelaide pedig nagyon büszke volt rám. Az ebedlôben odajöttek hozzám a fôorvosnôvel és elköszöntek tôlem. Nagyon hálás vagyok nekik, rengeteget jelent nekem, hogy ilyen pozitívan indult a orvosi pályám. Pláne egy idegen országban, aminek a nyelvét még csak egy éve tanulom.

Végül megoldódott, hogy hol folytatom a gyakorlatot. Mindenki vigasztalt a kórházban, hogy ne izgulj minden rendben lesz. (Azt hiszem minden az arcomra volt írva.) Furcsa egyébként, hogy a portugálok olyan nyugalommal és teljes meggyôzôdéssel mondják, hogy minden rendben lesz, hogy el is hiszem nekik. Beszéltem a belgyógyászat fôorvosával és holnap kezdek.

Most pedig megiszom a sárgabarack teámat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése