2014. január 26.

kagyló, rák és lingueirão

A héten mindenfélét csináltam. Az volt a cél, hogy megismerjem az egészségközpontunkat. Voltam szülésre felkészítő tanfolyamon, szoptatás tanácsadáson, TBC szakrendelésen, dietetikus rendelésén, iskolában nővérekkel, és egy kis faluban a hegyekben a világ végén, ahová hetente egyszer jár orvos. Érdekes volt, de örülök, hogy hétfőtől újra a munkahelyemen dolgozom.

Ez az első hétvége idén, amikor Filipe is itthon van. Tegnap együtt mentünk a piacra és annyira jó volt. Csevegtünk a nénikkel-bácsikkal, likőrt kóstoltunk és sétáltunk egyet a napsütésben. Vettünk málnát! Igaz, hogy nem ribizli, de én akkor is nagyon örülök most. A halpiacon pedig bevásároltunk friss tengeri herkentyűkből. Minden hozzávaló portugál volt, a fagyasztottat többnyire Thaiföldről importálják. A lingueirão (hüvelykagyló) még élt, amivel tisztában voltam, de amikor beáztattam sós vízbe, és megmozdult a kezemben, mégis hatalmasat sikítottam. Filipe pedig jól kinevetett. Eddig még csak fagyasztott kagylót készítettem, lingueirãot pedig csak étteremben ettem, szóval izgultam hogy milyen lesz. Plusz a megszokott recepten is változtattam, ugyanis amikor megkérdeztem az árustól, hogy melyik kagylót jó sütőben sütni, akkor nagyon rosszallóan nézett és azt mondta, hogy egyiket sem. Mondtam, hogy eddig csak fagyasztottat vettem, mire elhúzta a száját, hogy hát igen. Majdnem elszégyelltem magam. Nem vagyok gasztrosznob, csak szeretek jókat enni. A tűzhelyen főztem meg mindent. Fehérbor, olívaolaj, vaj, fokhagyma, citrom és koriander került a kagyló és lingueirão mellé. A rákot csak fokhagymás olívaolajban sütöttem 2 percig. Megmondom őszintén, hogy nekem jobban ízlik a sütőben sütött változat. Mondhat bárki bármit, ezentúl maradok a bevált receptemnél.

előtte


utána

A lakáskeresés most pihen egy kicsit. Nem hirdettek meg új lakásokat, így most arra várunk, hogy levigyék az árakat.

A hétvége pedig egy kis tanulással, és sok-sok filmmel fog telni. Hétfőtől pedig újra a tutorommal leszek. Várom nagyon, ami az hiszem, hogy jó jel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése