2013. február 24.

happy birthday

Voltam fogorvosnál tegnap. Tudniillik nekem borzasztó borzosak a fogaim. Ez pedig csak a "kisebbik", esztétikai probléma. A nagyobb az, hogy az állkapocsízületem rendszeresen kiugrik a helyérôl és sokszor ébredek arra, hogy fáj az állkapcsom. A harapásom el van csúszva jobb oldalra. Volt nekem fogszabályzóm két évig 13 éves koromban és csodaszép lett a mosolyom. De utána visszaállt minden a régi helyzetbe, vagyis szerintem még sokkal rosszabb lett minden. Évek óta szeretném rendbe tenni ezt a dolgot, de egyrészt az elmúlt években vándorcigány életet éltem, másrészt pedig szegény voltam, mint a templom egere. Szóval ez húzódik egy ideje. A fogorvost egy beteg ajánlotta Filipe-nek. Egészen pontosan egy nyugdíjas fogorvos néni, aki az anyukája ennek a fickónak. A rendelô várója visszarepített a kommunizmusba, a fogorvos pedig egy köpcös negyvenes. Szûk, nôi orvosi köpenyben, amit úgy átizzadt, hogy csodás foltok voltak a hónalja alatt. Szóval nem voltam elragadtatva ettôl a résztôl. Viszont aki a fogszabályzást csinálja, az egy lisszaboni fogorvos, aki havi kétszer lejön Algarve-ba és ô elég kompetensnek tûnt. Persze az ô reakciója is az volt, mint minden fogszabályzó fogorvosnak, aki eddig a számba nézett. Konkrétan azt mondta, hogy ez borzalmas. Legalább két év és valami fura szerkezetrôl is beszélt, amit az egész elôtt fel kell szerelni a felsô állkapcsomra. Filipe sem értette, szóval megnyugodtam. Mindenesetre én elmegyek a másik fogorvoshoz is, akit egy kolléga ajánlott. Ez a lisszaboni olcsó nagyon és van szerzôdése azzal az egészségbiztosítóval, ami nekem van, így csak 25%-ot kell fizetnem, ha minden igaz. Szóval meglátjuk. Persze az, hogy 28 éves vagyok nem sokat segít.

Ma kivételesen süt a nap és fúj a szél, így úgy döntöttem, hogy ágynemûket és törölközôket mosok. Nincsen erkélyünk, így egy ablakból kilógatott szárító szerkezetre tudok teregetni. Pár hete arra jöttünk haza, hogy az egyik lepedô eltûnt az ablakból, de szerencsére valamelyik szomszéd jófej volt és megtaláltam a lepedôt a lépcsôházban felakasztva. Azóta kitanultam a mesterséget, ellestem a szomszédoktól, hogy hogyan teregetik az ágynemût és egyelôre minden a helyén van. Azt hozzáteszem, hogyha itt fúj a szél, akkor nagyon fúj. Nem viccel.

Rákattantunk a SongPop-ra tegnap. Olyannyira, hogy majdnem elfelejtettünk vacsorázni. Néha megijedek, hogy mennyire hasonlóak vagyunk Filipe-vel. Néha pedig attól ijedek meg, hogy milyen különbözôek vagyunk. 

Vörösbort iszogatva pedig sokkal szórakoztatóbb házimunkát végezni.

Zizunak pedig ma van a szülinapja. Boldog szülinapot Izum!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése