2013. február 10.

difficulties

Nem egyszerû, nade senki sem mondta, hogy könnyû lesz. Elkezdtem dolgozni a belgyógyászaton és egy kicsit nagyon megszeppentem. Egy év nyelvtanulás az én esetemben annyira volt elegendô, hogy kedélyesen elcsevegjek valakivel, de többre nem. Ezen a héten nagyon éreztem a hiányosságaimat és ez sosem könnyû. Egyrészt rengeteget felejtettem az egyetem óta szakmailag is, másrészt pedig a orvosi portugálom gyakorlatilag a nullával egyenlô. Amikor pedig káosz van körülöttem, akkor rendszerre van szükségem. Úgyhogy vettem füzeteket, színes tollakat és színkódolva elkezdtem jegyzetelni, amit hallok és látok. Itthon pedig leülök és megkeresem a dolgokat. A Nexus-omra pedig letöltöttem orvosi könyveket és alkalmazásokat. Mr. Nexus pedig pont belefér a köpenyzsebembe. Vettem köpenyt is, mert amit a kórházban kaptunk az öt számmal nagyobb, mint én. Szóval van már szép köpenyem is és rá van hímezve, hogy Dra. Selinda. 

Úgyhogy tanulással telnek a napok. Pont a napokban írta ki az egyik barátom faszbukon, hogy 'When was the last time you did something for the first time?'. Kérem szépen én mostanában naponta sokszor csinálok valamit elôször életemben. Nincsen ezzel baj.

Amikor pedig nem okosodni igyekszem, akkor Medronho-t iszom a többiekkel. Senkinek sem ajánlom, borzalmas házipálinka íze van. A jó házipálinkát nagyon szeretem, fôleg a gönci kajszibarackot. Szóval a héten voltunk két vacsorán is. Az elsô a rezidenseknek volt. Egy nagyon hangulatos étterembe mentünk, ahol ettem lingueirão-t elôételnek (magyar nevet neki sem találtam). Ez is tipikus Algarve-i étel. Én nagyon szeretem a tengeri herkentyûket, úgyhogy nekem ízlett. Ettem steak-et is, afrikai fûszeres öntettel. Beszélgettünk az étterem tulajdonosával és többek között Angolában is élt. Pénteken a kórház karneváli vacsoráján (az étterem neve a sokatmondó "Ölj disznókat") és buliján voltunk. Huh, nagyon sok mindent ittunk-ettünk, úgyhogy tegnap már nem mentünk karneválozni, mert kicsit túlzásba vittünk a mulatozást. De megismertem megint sok mindenkit és ez remek.

A képek pedig még múlt hétvégén készültek. Elmentünk csavarogni kicsit nyugatra. Ez épp pont Praia da Luz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése