2015. május 5.

ételképek

Ez a néhány kép az elmúlt hónapok termése. Végre megtanultam tintahalat készíteni. Semmi ördöngősség sincsen benne. Szupergyors ez is, mint a kagyló vagy a rák. A polip továbbra is hiányzik a bakancslistámról, de ahhoz be kell szereznem egy kuktát. A kukta pedig veszélyes játék, én legalábbis félek tőle.

tintahal 1

A cataplana egy tipikus Algarve-i étel, ami arról az edényről kapta a nevét, amiben készül. Általában halból vagy tengeri herkentyűkből készítik. Valahol egy sűrű leves és a pörkölt között van, ahogy a képen is látszik. Ezt az edény karácsonyra kaptam Filipe anyukájától, és szuper jó minőségű, de az eredeti cataplana rézből készül és csodaszép. Egyszer majd, ha nagy leszek és lesz egy saját házam, fehér, modern konyhát szeretnék. Mindenképpen bele szeretném majd csempészni valahogyan a dekorációba a csodaszép portugál csempéket és egy réz cataplanát.

cataplana tintahal 2 + édesburgonya + koriander
Filipe mostanában néha rászánja magát a főzésre. Ez a tészta is az ő műve. Hihetetlen egyszerű, de annál finomabb.

farfalle + pesto + zöldbab chef Filipe módra

Hónapokig nem ettem lazacot, csak füstölve. Fogalmam sincs, hogy miért, hiszen imádom. Mostanában mindig dubrincsot, vagy tőkehalat főztem. Imádom azt, hogy tele van Faro olyan kis éttermekkel, ahol semmi mást sem árulnak, csak frissen fogott és grillezett halat. Van egy hely, ahol 7 euróért annyit eszel, amennyi beléd fér. Folyamatosan hozzák a frissen grillezett halakat a tányérodra. Ebben a 7 euróban benne van az innivaló, saláta, krumpli, desszert kávé és a xerém is. A xerém egy új szerelmem most. Kukoricadarából készülő sós étel, és olyan az állaga, mint a tejbegríznek. Általában kagylóval, rákkal  és korianderrel készítik.

lazac + brokkolipüré + kapribogyós-citromos-savanyú uborkás majonézes mártás

Ez is tipikus portugál dolog. A sör és mellé a főtt garnéla, amit úgy csipegetnek, mint mi a chipset. A tökéletes hétfő esti program tv mellé.

mi így nézzük a game of thrones-t

Végül pedig a kiskertem. Ültettem magokat pár hete és ez lett belőle. Van petrezselyemzöldem, citromfüvem, oregánóm, korienaderem, bazsalikomom és kakukkfüvem. Azóta ültettem levendulát és csilipaprikát is. És most jön az, hogy ha egyszer nagy leszek, és lesz saját házam....:)

szüretre készen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése