2013. május 19.

bacalhau com broa

Ma megfôztem életem elsô bacalhau-ját, azaz tôkehalát. Jelentem, nagyon fiom lett. Fura dolog ez a bacalhau. Sokáig nem szerettem, mert számomra elég ízetlen halfajta. Viszont az utóbbi idôben sokszor megkívántam. Filipe, mint minden rendes portugál, nagyon szereti, így nem volt más választásom, mint kipróbálni. Fôként azért vonakodtam tôle, mert macerás. Szárított, sózott hal, így legalább egy napra be kell áztatni vízbe, és pár óránként cserélgetni rajta a vizet. Nekem viszont sikerült olyan fagyasztott terméket vennem, ami már beáztatott és rögtön lehet vele dolgozni.

Egy olyan receptet választottam, amit mindketten szeretünk, Bacalhau com broa. A broa kukoricalisztbôl készült kenyér, aminek a morzsája kerül a halszeletek tetejére és így pirul meg a sütôben. A portói otthonunktól nem messze, volt egy brazil étterem, ahol nagyon finoman készítették el ezt az ételt.

Bacalhau com broa


Hozzávalók (2 személyre):
  • 2 szelet tôkehal
  • 2,5 dl tej
  • 1/2 cirtom leve
  • 3 közepes hagyma
  • 1 közepes piros kaliforniai paprika
  • 6 gerezd fokhagyma 
  • újkrumpli 
  • kukoricakenyér
  • só, bors
  • extraszûz olívaolaj

Összekeverem a cirtom levét a tejjel, és megborsozom. Az elôkészített (beáztatott) tókehalat 1 órára állni hagyom ebben a lében. Az 1 óra letelte után, pár percig fôzöm a tejes  keverékben. A hagymát karikákra, a paprikát pedig csíkokra vágom. Egy tepsibe teszem a zöldségeket, és bôségesen meglocsolom olívaolajjal. A halszeleteket ezek tetejére helyezem, és 15-20 percig 180 fokon sütöm.
A krumplit megmosom, és héjastól 15 percig (vagy amíg meg nem fô) sós vízben fôzöm. Amikor megfôtt, lecsöpögtetem.
Elmorzsolom a kukoricakenyeret, és összekeverem az apróra vágott fokhagymával. Meglocsolom olívaolajjal.
A 15-20 perc elteltével, kiveszem a tepsit a sütôbôl és a krumplit a halszeletek mellé helyezem. Meglocsolom a tepsiben lévô olívaolajjal. A halszeleteket bôségesen megszórom a fokhagymás morzsával. A tepsit újra a sütôbe helyezem, és addig sütöm, amíg a morzsa meg nem pirul a tetején (kb. 15 perc). Tálaláskor megszórhatom petrezselyemmel.

Recept innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése