2012. december 5.

mondások

Nagyon jó itthon lenni. Ma bementem a városba. A buszon azon gondolkodtam, hogy olyan, mintha sohasem mentem volna el innen. Sok fiatal lányon láttam a végzős karszalagot és eszembe jutott az utolsó évem a gimiben. Olyan szép volt azaz év. Első barát, sok buli, sok különóra, sok beszélgetés, érettségi, felvételi és az utolsó  szabad nyár az egyetem előtt, amikor fülig szerelmes lettem, életemben először. Mindez már 10 éve történt. 

Csípős paprikás és snidlinges gomolya sajtot vacsoráztam és közben néztünk Anyával valami vetélkedőt a tévében. Azt kérdezték, hogy melyik törvény fűződik a Bánk bán által meggyilkolt királyné férjének nevéhez. Én pedig rögtön rávágtam, hogy II. András és Aranybulla. Meg is lepődtem magamon, ugyanis a történelem sosem volt az erősségem. Mindig a törin próbáltam időt spórolni. Biztos azért emlékeztem erre, mert van irodalmi és zenei vonatkozása is a Bánk bánnak. Szóval igazán megérte a 20 év, amit az iskolapadban töltöttem.

Filipe-nek megvettem az első karácsonyi ajándékát, remélem örülni fog neki. Nagyon hiányzik. Minden egyes nap egyre jobban. Sokat gondolkozom mostanában kettőnkről. Iszonyú jó ez az egy hónap most külön, mert egy kicsit megfáradt a kapcsolatunk az utóbbi időben. Gyakorlatilag napi 24 órában együtt voltunk hónapokon át, ami szerintem komoly próbája egy kapcsolatnak. Szóval az elmúlt napokban mind a ketten fellélegeztünk egy kicsit és mindketten alig várjuk, hogy újra láthassuk egymást.

Találtam egy olyan oldalt, ahol minden nap egy portugál közmondást magyaráznak el. Egyszerűen imádom. Gyakran kérdezek ilyesmiket Filipe-től is, és őt is szoktam fárasztani a magyar verziókkal. Olyan gyöngyszemek vannak ezen az oldalon, mint például "Ez levet fog ereszteni!", ami nem más, mint az "Ennek nem lesz jó vége!". A "Ne igyál előre a medve bőrére!" portugálul úgy hangzik, hogy "Ne számolj  előre a tojással a tyúk fenekében!" vagy "Ne lődd fel a tűzijátékot a buli előtt!". 

Ja és holnap már tényleg elkezdek tornázni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése