2014. május 1.

elsők

Úgy tűnik, hogy az utóbbi időben csak ilyen összefoglaló bejegyzésekre futja.

Ami történt:

• Első csiga evés. Csiga szezon van!!

• Első tengerparti ebéd a Faro-i strandon.
    • Első kávézás és vacsora a teraszunkon.
    • Első túró rudi (egész pontosan 4 db, ebből 3 rögtön egymás után) karaván sajt és gyulai kolbász idén. A magyar barátőm lepett meg vele. Örök hála érte.
    • Első absztrakt leadás.
    • Első ebéd a szuperúj kiskuktámmal, Jamie Philips robotgépével elkészítve. Imádom ezt a gépet, meg persze Jamie-t is, de ezt már tudjátok. A gép szeletel 1-7 mm vastag szeletekben, darál, gyümölcslevet facsar, habot ver, dagaszt, darabol, jégkását és fagyit csinál. A portugáloknál nagy divat a Bimby, ami egy főzőgép. A receptek úgy szólnak, hogy nyomd be a 3-as gombot, aztán a 7-est aztán pedig a 2-est. Számomra felfoghatatlan a sikere, mert a használatával elvész a főzés öröme, gombnyomkodás marad az egész. Arról nem is beszélve, hogy 1000€ az ára. Nem írtam el, tényleg 300.000 Ft körül mozog az összeg. Az én kuktám 140€ volt és szerintem mindent tud, amire szükségem lehet. Egy barátnőm pont itt volt, amikor megérkezett és ő is rögtön beleszeretett.

Holnap pedig lehet menni megint dolgozni. De nem panaszkodom, mert ez már a harmadik hét a hónapban, amikor egy nappal rövidebb a hét.

1. Kedves Selinda,

Boldogságvadász Molnár Ilonkától "tévedtem" át a blogodra és zugolvaslak már egy ideje, csak hát nem vagyok egy szorgalmas kommentelő típus, de most akkor előbújok.

Portugália a szívem csücske, ezért is ragadott meg nagyon a blogod és szeretnélek olvasgatni a továbbiakban is, ha nem bánod.
      Tavaly Salemában, Lagosban és Lisszabonban nyaraltunk a Párommal - lehet, hogy idén is visszatérünk... :)

Nagyon tuti ez a Jamie féle robotgép, nem csodálom, hogy beleszerettél!
      Remélem itthon is kapható, mert éppen húsvétkor adta meg magát az én kis konyhai segédem és ideje lenne helyette beszerezni egy újat...

További szép napsütéses hétvégét, a munkához kitartást sok energiát! :)

Üdv,
      Kata

1. Szia Kata!
        Köszönöm nagyon, hogy írtál. Főleg azért, mert az utóbbi időben nem vagyok túl szorgalmas, de igyekszem majd.:)
        Nagyon jól választottatok helyszínt a tavalyi nyaraláshoz! Szerintem a legszebb strandok Portimão-tól keletre vannak. A portugálok mindig nyafognak, hogy de ott hidegebb a víz és fúj a szél, de én mindig csak mosolygok ezen. Ha idén is ellátogattok Algarve-ba, akkor szólj!
        A robotgép pedig szerintem nagyon jó vétel! ;)
        Jó hétvégét!

2. Mindenképpen szólok majd, ha sikerül ismét eljutnunk Algarve-ba. :)
      Igen, tapasztaltuk az erősebb szelet és a hűvösebb vizet, már Salemában is hűvösebb, mint pl. Lagosban, Sagresről nem is beszélve....na ott teljesen szétfagytunk.
      Pár órát töltöttünk csak a "világ végén" Sagresben, eléggé kísérteties a táj is, nagyon örültünk, hogy inkább Salemában találtunk szállást (eredetileg Sagresben kerestünk volna).

A csiga hogy ízlik? ;)
      Mindenféle hátrányos külsejű tengeri herkentyűkért rajongok (a kagylót kivéve, mert arra sajnos allergiás vagyok), de a csigaevés egyelőre nagyon meredeknek tűnik számomra.

Utána néztem a Jamie féle robotgépnek, de itthon sajnos nem kapható, mert miért is... Na de nem baj, úgysem bírjuk ki már sokáig, hogy ne költözzünk Portugáliába... :D

Jó hétvégét Nektek is, várom a következő bejegyzésedet!